MENU:

menu  

plastyka  


Plastyka nauczana dwujęzycznie


Celami głównymi prowadzenia lekcji plastyki dwujęzycznie jest doskonalenie kompetencji językowych uczniów w zakresie języka niemieckiego oraz w zakresie słownictwa związanego z plastyką.
Na lekcjach plastyki nauczanej dwujęzycznie uczniowie posługują się językiem niemieckim w zakresie poznanych zagadnień dotyczących stylów i kierunków sztuk plastycznych. Uczniowie wykonują ćwiczenia, uzupełniają karty pracy odpowiednie do swojego poziomu językowego.

Głównym celem tych zajęć jest stworzenie uczniom możliwości podejmowania działalności twórczej, posługując się środkami wyrazu sztuk plastycznych, innych dziedzin sztuki (fotografia, film) i elementami formy przekazów medialnych.

Do treści nauczania należą:

- dziedziny sztuk plastycznych (malarstwo, rzeźba, grafika, architektura, sztuka użytkowa)
- barwa jako podstawowy środek wyrazu artystycznego
- rysunek (linia, kreska, kontur i ich funkcje oraz efekty artystyczne)
- faktura, rodzaje kompozycji
- forma i treść dzieła sztuki
- plakat, reklama, graffiti
- język mody, historia stroju
- charakterystyka okresów wybranych sztuk:(renesans, barok, rokoko, klasycyzm, romantyzm, realizm, impresjonizm, secesja, ekspresjonizm itd.)
- metoda kolażu

Uczniowie pracują na zajęciach indywidualnie, w parach oraz w grupach, w zależności od formy zadania. Dzięki lekcjom plastyki nauczanej dwujęzycznie widoczne jest zwiększenie motywacji u uczniów do nauki języka obcego poprzez naukę przez zabawę oraz działalność twórczą. Zdobyta wiedza na zajęciach plastyki wykorzystywana jest również na innych przedmiotach.

Kilka zdjęć z zajęć:



Weihnachten

warme und kalte Farben