MENU:
|
Dlaczego w naszym gimnazjum proponujemy uczniom zajęcia artystyczne "Teatr"?
Wyjątkowość teatru polega na tym, że łączy w sobie inne sztuki: literaturę, plastykę, muzykę i taniec. Działania teatralne rozwijają twórczy potencjał młodzieży, a także jej wrażliwość. Dzięki edukacji teatralnej młody człowiek doskonali pamięć, uczy się poprawnie wypowiadać, poznaje bogactwo języka ojczystego oraz wielowymiarowość języka obcego.
Czym są zajęcia artystyczne nauczane dwujęzycznie? Na zajęciach artystycznych wprowadzamy elementy języka niemieckiego. Teatr staje się doskonałym narzędziem wspomagającym naukę języka obcego.
A oto niektóre pomysły realizowane w ramach nauczania dwujęzycznego. 1. Tworzenie polsko-niemieckiego słownika pojęć teatralnych 2. Podstawę naszych działań twórczych stanowią teksty w języku niemieckim (zarówno utwory polskich twórców przetłumaczone na język niemiecki, np. "Lokomotywa" Juliana Tuwima, jak i dzieła autorów niemieckojęzycznych, np. "Herzstück" Heinera Müllera). 3. Ćwiczenia dykcyjne w języku niemieckim. 4. Tłumaczenie utworów na język niemiecki i pisanie scenariusza, na podstawie którego przygotowujemy spektakl teatralny. 5. Prezentacje uczniowskie na temat teatru niemieckiego i austriackiego.
Czym jeszcze m.in. zajmują się uczniowie na zajęciach teatralnych? 1. Ćwiczą dykcję i ruch sceniczny. 2. Pracują z rekwizytem. 3. Tworzą plakaty teatralne. 4. Recytują. 5. Uczestniczą w warsztatach lalkarskich. 6. Oglądają spektakle w łódzkich teatrach.
Kilka zdjęć z naszych zajęć:
|