CHARAKTERYSTYKI

W Warhammerze znajdziecie wiele rodzajów wojowników, od zwyczajnych łuczników i włóczników, aż po mężnych rycerzy dosiadających wspaniałych rumaków. Prócz tego są również potwory, jak małe gobliny i wielkie, ziejące ogniem smoki.
Wszystkie fizyczne i psychiczne cechy jednostek opisane są za pomocą dziewięciu różnych charakterystyk.

Movement Allowance [M]
Często nazywane jest po prostu Move (czyli Ruch). Ta cecha opisuje zdolność jednostek do poruszania się i określa, ile dana jednostka może w normalnych warunkach przebyć na planszy cali. Np. goblin z Move o wartości 4 (M4) może poruszać się o 4 cale.

Weapon Skill [WS]
Cecha ta opisuje, jak dobrze wojownik wyszkolony jest we władaniu swoją bronią lub jak bardzo zdeterminowany i zabójczy jest potwór. Weapon Skill przedstawiane jest w skali od 1 do 10, a im wyższa liczba, tym bardziej prawdopodobnym jest, że wojownik trafi swego przeciwnika w bezpośredniej walce. Przeciętny człowiek ma WS3, podczas, gdy zahartowany w bojach przywódca może mieć WS4, WS5 lub nawet wyższe!

Ballistic Skill [BS]
Cecha ta ukazuje, jak dobrze wojownik potrafi się posługiwać bronią strzelecką, taką, jak łuk, czy rusznica. Ballistic Skill przedstawiane jest w skali od 1 do 10, a im wyższa liczba, tym łatwiej jest strzelcowi trafić w cel. Niektóre potwory mają naturalną broń, którą można traktować jako strzelecką (np. mogą pluć jadem), a BS jest w tym przypadku używane, by określić, czy trafią w cel, czy nie \.

Strenght [S]
Cecha ta określa jak silna jest dana jednostka. Siłę przedstawia się w skali od 1 do 10. Wyjątkowo małe stworzenia mogą mieć Siłę o wartości 1, podczas, gdy potężny olbrzym może mieć Siłę o wartości 7 lub więcej. Większość ludzi ma S3. Siła określa, jak mocno silnie może dana jednostka uderzyć i jak mocno może zranić przeciwnika, którego trafiła.

Toughness [T]
Toughness (Wytrzymałość) jest miarą odporności danej istoty na fizyczne obrażenia i ból, i odzwierciedla takie czynniki, jak twardość ciała stworzenia, jego skóry, pancerza lub grubości futra. Toughness jest przedstawiane w skali od 1 do 10, a im jednostka wytrzymalsza, tym lepiej przyjmuje ciosy wroga.

Wounds [W]
Cecha ta ukazuje, ile obrażeń dana jednostka może na siebie przyjąć, zanim umrze lub zostanie na tyle zraniona, że nie może już walczyć. Większość ludzi i stworzeń o rozmiarach człowieka ma Wounds o wartości 1. Większe istoty często potrafią wytrzymać takie obrażenia, które byłyby dla mniejszych śmiertelne, gdyż mają W2, W3, W4 lub nawet więcej.

Initiative [I]
Cecha ta przedstawiana jest w skali od 1 do 10 i określa, jak szybko dana istota potrafi reagować. Stworzenia z niską inicjatywą (jak orki, które mają I2) są powolne i niezdarne, podczas, gdy jednostki posiadające wyższą inicjatywę (jak elfy, które mają I6) są szybsze i bardziej zaciekłe. Ludzie mają I3. W walce wręcz, Initiative określa w jakiej kolejności dane stworzenia będą uderzać, tak więc żwawsze istoty będą atakować przed powolniejszymi.

Attacks [A]
Cecha ta określa ilość ataków, które dana jednostka może wykonać w walce wręcz. Większość stworzeń może atakować tylko raz i ma Attacks o wartości 1, aczkolwiek niektóre potwory lub wojownicy o wyjątkowych umiejętnościach mogą uderzyć kilka razy i mają A2, A3 lub wyższe.

Leadership [Ld]
Jednostka o wysokiej wartości Leadership (Przywództwo) jest odważna, pewna i opanowana. Stworzenie, u którego cecha ta ma niską wartość, jest przeciwieństwem. Leadership jest przedstawiane w skali od 1 do 10. Ludzie mają Ld7, a więc przeciętnie, podczas, gdy tchórzliwe nocne gobliny mają tylko Ld5.