*Półelfy
Półelfy są rzadkimi istotami powstałymi jako rezultat związku elfa i człowieka. Populacje półelfów są bardzo nieliczne w Starym Świecie, największe znajdują się w pobliżu elfich leśnych królestw i sąsiedztwie Marienburga. Te społeczności są stabilne (półelf współżyje z półelfką - daje to półelfa J
), ale niechętnie akceptowane przez sąsiedzkie ludzkie i elfie osiedla. Półelfy mogą jednak zyskać znaczną moc i autorytet w obu tych kulturach. Po świecie zawsze krążyły plotki o tym, że w żyłach członków wielu dynastii rządzących Imperium (włączając Sigmara) płynęła domieszka elfiej krwi.
Język |
Staroświatowy 50% szans na Fan-Eltharin (leśne elfy) lub Tar-Eltharin (morskie i wysokie) |
Widzenie w ciemnościach |
15m. (leśne elfy) 10m. (morskie i wysokie) |
Charakter |
Neutralny (tendencje ku dobremu) |
Wzrost |
Mężczyźni 170cm + K10 Kobiety 160cm +K10 |
Psychologia |
Nie ma specjalnych zasad psychologicznych. |
Wiek |
8K10 / 11K12 lat. Jeżeli rezultat jest mniejszy niż 16, rz ucaj dalej i dodawaj nowe punkty do starych. Daje to potencjalny przedział wieku między 16 a 147 lat. |
Punkty przeznaczenia |
K3 |
Cechy bohatera |
Pochodzącego od leśnego elfa |
Pochodzącego od morskiego elfa |
SZ |
K3+2 |
K3+2 |
WW |
2K10+20 |
2K10+20 |
US |
2K10+25 |
2K10+25 |
S |
K3+1 |
K3+1 |
Wt |
K3+1 |
K3+1 |
Żw |
K3+4 |
K3+4 |
I |
2K10+35 |
2K10+35 |
A |
1 |
1 |
Zr |
2K10+25 |
2K10+30 |
CP |
2K10+25 |
2K10+25 |
Int |
2K10+30 |
2K10+30 |
Op |
2K10+30 |
2K10+25 |
SW |
2K10+25 |
2K10+25 |
Ogł |
2K10+25 |
2K10+25 |
Klasa |
Łotr |
Ograniczenia |
Półelfy muszą mieć Inicjatywę co najmniej 47 |
Magia |
Otrzymują tyle samo punktów co ludzie i elfy. |
Modyfikacje ilości umiejętności ze względu na wiek |
|
Wiek |
Półelf |
16-20 |
|
21-30 |
|
31-40 |
+1 |
41-50 |
+1 |
51-60 |
+1 |
61-70 |
+2 |
71-80 |
+2 |
81-90 |
+2 |
91-100 |
+3 |
101-110 |
+2 |
111-120 |
+1 |
121-130 |
|
131-140 |
-1 |
141-150 |
-1 |
Umiejętności obowiązkowe |
|
Pochodzący od leśnych elfów |
Wszystkie półelfy pochodzące od leśnych elfów mają bystry wzrok. Jeżeli bohater ma dwie lub więcej początkowych umiejętności, jest 50% szans, że tą drugą będzie muzykalność, taniec lub śpiew z równą szansą dla wszystkich. Wszystkie pozostałe umiejętności losowane są z Tabeli Umiejętności wybranej klasy zawodowej. |
Pochodzący od morskich elfów |
Wszystkie półelfy pochodzące od morskich elfów mają wyczucie kierunku i żeglowanie. Jeżeli bohater ma dwie lub więcej początkowych umiejętności, jest 50% szans, że tą drugą będzie bystry wzrok, rybactwo, wiosłowanie lub budowanie łodzi z równą szansą dla wszystkich. Wszystkie pozostałe umiejętności losowane są z Tabeli Umiejętności wybranej klasy zawodowej. |
Tabela umiejętności Wojownika |
|
01-05 |
Czuły słuch |
06-10 |
Oburęczność |
11-15 |
Taniec |
16-20 |
Rozbrajanie |
21-25 |
Uniki |
26-30 |
Powożenie |
31-35 |
Bystry wzrok |
36-40 |
Bardzo szybki |
41-45 |
Szybki refleks |
46-50 |
Szczęście |
51-55 |
Widzenie w ciemnościach |
56-65 |
Czytanie/ Pisanie |
66-72 |
Jeździectwo |
73-77 |
Wspinaczka |
78-80 |
Cichy chód na wsi |
81-87 |
Śpiew |
88-92 |
Szósty zmysł |
93-97 |
Bardzo wytrzymały |
98-00 |
Bardzo silny |
Tabela umiejętności Rangera |
|
01-05 |
Czuły słuch |
06-10 |
Oburęczność |
11-15 |
Astronomia |
16-20 |
Taniec |
21-27 |
Powożenie |
28-30 |
Bystry wzrok |
31-37 |
Bardzo szybki |
38-42 |
Szybki refleks |
43-47 |
Szczęście |
48-52 |
Widzenie w ciemnościach |
53-57 |
Wyczucie kierunku |
58-62 |
Warzenie trucizn (ziołowych) |
63-67 |
Czytanie/ Pisanie |
68-72 |
Jeździectwo |
73-77 |
Wspinaczka |
78-80 |
Cichy chód na wsi |
81-87 |
Śpiew |
88-92 |
Szósty zmysł |
93-97 |
Bardzo wytrzymały |
98-00 |
Bardzo silny |
Tabela umiejętności Łotra |
|
01-05 |
Czuły słuch |
06-10 |
Oburęczność |
11-15 |
Gadanina |
16-20 |
Przekupstwo |
21-25 |
Taniec |
26-30 |
Uniki |
31-35 |
Bystry wzrok |
36-40 |
Ucieczka |
41-45 |
Bardzo szybki |
46-50 |
Szybki refleks |
51-55 |
Szczęście |
56-60 |
Widzenie w ciemnościach |
61-65 |
Jeździectwo |
66-70 |
Wspinaczka |
71-75 |
Cichy chód na wsi |
76-80 |
Cichy chód w mieście |
81-85 |
Śpiew |
86-90 |
Szósty zmysł |
91-95 |
Bijatyka |
96-98 |
Bardzo wytrzymały |
99-00 |
Bardzo silny |
Tabela umiejętności Uczonego |
|
01-05 |
Czuły słuch |
06-10 |
Oburęczność |
11-15 |
Astronomia |
16-20 |
Gadanina |
21-25 |
Kryptografia |
26-30 |
Taniec |
31-33 |
Powożenie |
34-38 |
Etykieta |
39-43 |
Bystry wzrok |
44-48 |
Ucieczka |
49-51 |
Bardzo szybki |
52-56 |
Heraldyka |
57-61 |
Szybki refleks |
62-66 |
Szczęście |
67-71 |
Czytanie / Pisanie |
72-76 |
Jeździectwo |
77-79 |
Cichy chód na wsi |
80-82 |
Cichy chód w mieście |
83-85 |
Śpiew |
86-90 |
Szósty zmysł |
96-98 |
Geniusz arytmetyczny |
91-95 |
Bardzo wytrzymały |
99-00 |
Bardzo silny |
Tabela podstawowych profesji Wojownika |
|
01-10 |
Ochroniarz |
11-15 |
Robotnik |
16-23 |
Żołnierz okrętowy |
24-33 |
Najemnik |
34-38 |
Milicjant |
39-44 |
Szlachcic |
45-52 |
Banita |
53-55 |
Gladiator |
56-60 |
Zabijaka |
61-68 |
Żeglarz |
69-76 |
Sługa |
77-88 |
Żołnierz |
89-95 |
Giermek |
96-00 |
Strażnik miejski |
Tabela podstawowych profesji Rangera |
|
01-07 |
Przewoźnik |
08-12 |
Łowca nagród |
13-17 |
Woźnica |
18-24 |
Rybak |
25-34 |
Gajowy |
35-44 |
Pasterz |
45-51 |
Myśliwy |
52-56 |
Poganiacz mułów |
57-63 |
Przepatrywacz |
64-70 |
Pilot |
71-73 |
Poszukiwacz złota |
74-76 |
Szczurołap |
77-78 |
Strażnik dróg |
79-80 |
Mytnik |
81-90 |
Traper |
91-00 |
Drwal |
Tabela podstawowych profesji Łotra |
|
01-05 |
Podżegacz |
06-12 |
Rajfur |
13-17 |
Żebrak |
18-29 |
Cyrkowiec |
30-36 |
Rzezimieszek |
37-43 |
Szuler |
44-46 |
Porywacz zwłok |
47-49 |
Strażnik więzienny |
50-54 |
Minstrel |
55-61 |
Wędrowny kramarz |
62-68 |
Gawędziarz |
69-73 |
Bydłokrad |
74-81 |
Przemytnik |
82-97 |
Złodziej |
98-00 |
Hiena cmentarna |
Tabela podstawowych profesji Uczonego |
|
01-10 |
Uczeń alchemika |
11-18 |
Czeladnik |
19-21 |
Druid |
22-24 |
Poborca |
25-34 |
Zielarz |
35-39 |
Hipnotyzer |
40-46 |
Nowicjusz |
47-51 |
Aptekarz |
52-56 |
Uczeń medyka |
57-63 |
Skryba |
64-70 |
Wieszczek |
71-75 |
Żak |
76-88 |
Handlarz |
89-00 |
Uczeń czarodzieja |