Zmiany na stronie | Mapa strony | Indeks A-Z



Szkoła Podstawowa nr 5

93-193 Łódź
ul. Łęczycka 23
tel./fax 42 681 79 06


Projekty Wyszehradzkie

W naszej grupie szkół partnerskich 4 z nich to szkoły z krajów, które należą do państw Grupy Wyszehradzkich: Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Daje to nam możliwość korzystania z grantów Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego (IVF) na realizację projektów edukacyjnych. Od roku 2004 korzystamy ze środków IVF podczas realizacji wspólnych projektów.

Od lutego 2004 rozpoczęliśmy (w układzie trzech szkół z państw Grupy Wyszehradzkiej) realizację projektu edukacyjnego "Europa bez granic" o sfinansowanie którego wystąpiliśmy do Funduszu Wyszehradzkiego.

Kontynuacją tego projekty był kolejny „Małe ojczyzny w Europie bez granic”. Dobra współpraca w grupie zaowocowała kolejnym projektem: „W poszukiwaniu wspólnej historii”. W 2008 roku otrzymaliśmy grant na organizację III Międzynarodowej Olimpiady Szkół Partnerskich, a 2009 na projekt „Zaczarowanym świecie baśni i legend”. Językiem komunikacji podczas realizacji projektów jest język angielski i wszystkie materiały wysyłane do szkół partnerskich są sporządzone w tym języku.

Celem projektu jest:

  • Przygotowanie młodzieży do życia w zjednoczonej Europie w duchu poszanowania odmienności kulturowej, etnicznej i religijnej
  • Zaznajomienie z pojęciem regionu, polityką regionalną w Europie i krajach szkół partnerskich, ukształtowanie pojęcia małej ojczyzny, utożsamianie się z nią
  • Wychowanie w duchu postrzegania Unii Europejskiej jako wspólnoty polityczno-ekonomicznej pozwalającej na respektowanie odmienności kulturowej, etnicznej i religijnej regionów
  • Poszukiwanie wspólnych korzeni kulturowych i historycznych
  • Poznawanie regionów szkół partnerskich, ich historii, tradycji, kultury, środowiska naturalnego i walorów turystycznych
  • Propagowanie własnego regionu poprzez organizowanie wystaw, pokazów, prelekcji, debat, dotyczących tematu projektu edukacyjnego
  • Zapoznanie z tematyką europejską
  • - z historią powstania UE i z perspektywami jej rozwoju
    - ze strukturami Unii i zasadami jej funkcjonowania i jednostką monetarną
    - sylwetkami wybitnych Europejczyków
    - polityką edukacyjną UE
  • Integracja uczniów pochodzących z różnych środowisk społecznych, kulturowych, narodowych i etnicznych
  • Nawiązywanie przyjacielskich kontaktów przekraczających granice państwowe, narodowościowe i językowe
  • Doskonalenie języka i uświadamianie konieczności posługiwania się językami obcymi
  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się za pośrednictwem Internetu i tworzenia prezentacji multimedialnych
  • Wymiana doświadczeń pedagogicznych i wychowawczych w związku z procesem przemian zachodzących w obyczajowości młodzieży w wyniku procesów integracyjnych

Copyright © SP5 2016